Rabu, Mei 11, 2011

Aktiviti Unit-Unit Beruniform SK LKTP Medoi - Penyediaan Makanan Ringkas

Hari ini 11 Mei 2011, bermula pada jam 12.45 tengah hari, Unit-unit Pakaian Beruniform SK LKTP Medoi telah menjalankan satu aktiviti Penyediaan Makanan Ringkas- Pelbagai Cita Rasa Sandwich.  Setelah  ahli-ahli dibahagikan kepada beberapa buah kumpulan & penerangan ringkas disampaikan oleh para pemimpin unit, aaktiviti pun dimulakan di lokasi yang terpilih.
     Semua kumpulan telah bekerjasama membawa bahan dan peralatan bagi tujuan aktiviti tersebut. Di antara bahan-bahannya ialah sardin, roti, bawang besar, mayonis ,cili,limau kasturi, sos, majerin, salad dan lain-lain lagi. Mereka juga telah membawa minuman dan peralatan yang diperlukan termasuk surat khabar lama bagi mengelakkan kekotoran tempat penyediaan makanan tersebut.
      Akhir sekali, para pemimpin telah mengadili hasil persembahan makanan setiap kumpulan dan memberi penghargaan yang sewajarnya kepada ahlu-ahli yang terlibat. Selain membantu murid belajar menyediakan makanan sendiri, aktiviti ini juga telah menyemai kerjasama erat antara ahli di dalam kumpulan masing-masing. Hati senang, perut pun kenyang.



Tiada ulasan: